Karoline Sabrina

LONDON VLOG 17.03.2016

Hei dere. Tenk at det allerede er påskeferie i morgen? Jeg føler det bare var et par dager siden det var ferie sist, men jeg klager ikke.. bortsett fra at det blir minimalt å gjøre i ferien, men da får hvertfall dere lesere noe å lese om. Så koselig at dere likte innlegget om London i går! Det var en utrolig fin tur og jeg savner byen allerede. Jeg la foressten ut videoen på youtube i går, så dere kan se den ved å klikke under. Gjerne gi den en tommel opp og tips til neste video. ♥ Den ble ganske kort, men vi hadde planer konstant som gjorde det vanskelig å filme.
z1FT99Ui6hM

hjemme bra, men borte best 16.03.2016

Hei dere! Vi kom hjem på ettermiddagen i går, og etter det har det bare vært pakking og forberedelse til skolen. Jeg må si at etter en dag med reising var det litt rart å komme hjem og pakke ut. Det er ikke et tog vi skal rekke, eller noen butikker vi må løpe til for å kjøpe noe de før de stenger. Ingen travel by, eller en stappfull undergrunn. Det er bare rommet mitt, alle de nye klesplaggene mine og en tom lommebok. Føler meg veldig tom akkurat nå, og lengter allerede tilbake til favorittbyen. Man sier alltid at det er deilig å komme hjem, men jeg ville ærlig talt bare ta flyet tilbake og bli der. Å flykte fra alt annet var så herlig for et par dager, dere skulle bare visst.

Nå tenkte jeg hvertfall å blogge litt om turen, for de siste dagene har virkelig gått i ett. Vi har hatt en så sinnsykt bra tur at jeg synes det er litt trist at vi er hjemme allerede... Kunne godt vært borte i en uke til, men da måtte jeg nok kjøpt meg en større koffert, hehe. Jeg håper dere liker innlegget og gjerne legg igjen en kommentar om dere har vært i London og om deres erfaringer. ♥

Jeg må først si at denne turen gjorde virkelig 18-års dagen min over all forventning. Shopping i Oxford street og god mat (kremt; burger) gjorde virkelig susen. Tusentakk til min kjære pappa som gav meg en super bursdagsgave som virkelig falt i smak. En opplevelse for livet er mye mer verdt enn alt annet! Jeg slenger med en rekke mobilbilder og bilder som jeg tok med kameraet mitt. Jeg og Selina driver og redigerer en video som kommer til å bli lagt ut i løpet av uken, så gled dere til den!

På søndagen sto vi tidlig opp og dro mot Rygge for å ta flyet mot Stansted. Det gikk utrolig fort å gå i sikkerhetskontrollen enda jeg faktisk ble stoppet.. nope, no drugs here. Så var det bare en liten flytur som jeg hadde gruet meg så sinnsykt til, men den gikk overasskende bra og før vi visste ordet av det var det bare meg og Selina alene i England. Vi kom oss ned til London og der stresset vi så sykt på hvordan vi skulle komme oss videre. Undergrunnen var så sinnsykt forvirrende, men nå føler jeg at jeg er som hjemme, haha... Vi dro til hotellet for å legge fra oss bagasjen og for å sjekke ut hvordan vi skulle komme oss til og fra. Deretter dro vi ned til Oxford Circus for å sjekke ut shoppingen. Vi dro også på Victorias Secret, men overasskende nok handlet vi ingenting. Vi var så utrolig slitne at vi ikke orket å gjøre noe, så vi kjøpte oss mat, og dro tilbake til hotellet.

Hotellet vi lå på i to netter heter Premier Inn Lewisham og jeg synes det var utrolig fint. Det lå ca 100 meter fra undergrunnen og hadde et greit shoppingsenter i nærheten. Der var ikke vi, men sikkert verdt å sjekke ut om du er i området. Heldige som vi var fikk vi vårt eget badekar og det ble flittig brukt etter en laaang slitsom dag med reising. Vi hadde tatt med oss en badebombe fra LUSH, og det var en perfekt avslutning på kvelden.

Morgenen etter sto vi opp rundt halv 9 og var enige om å kunne oss fort ut, slik at vi kunne få mye ut av dagen. Vi dro ned til sentrum og spiste frokost på et stort bakeri som het Simit Sarayi. Dette lå på Oxford Street ganske nærme Bond Street tror jeg. Det var utrolig mye godt som passet perfekt til frokost! Etter at frokosten var inntatt dro vi rett på Primark og brukte et par timer her. Så dro vi til Regent Street og fant Hollister og Abercrombie & Fitch. Dyyre butikker, men når man har penger til det, hvorfor ikke? Deretter begynte klokka begynte å bli mange, så vi tok undergrunnen til Leichester Square der vi spiste middag på TGI Fridays. Good mat som vanlig, og syykt billig i forhold til Norge. Dyreste retten kostet rundt 200 kroner, og det er billig!

Etter en god middag vurderte vi å få med oss noen serverdigheter. Men vi begge var ikke akkurat i turist humør så vi tok undergrunnen til Tottenham Court Road og tok en ny runde på Primark. Vi fant også en godteributikk der vi kjøpte litt av hvert som vi kunne ta med tilbake på hotellrommet. Som en slutt på dagen dro vi til King's Cross og så der de spilte inn Harry Potter filmscenen 9 ¾. Veldig kult å få med seg, men dette var nok det eneste kulturelle vi fikk med oss på turen. Resten av kvelden ble tilbrakt i hotellsenga med godteri og dårlig internett. Et tips til dere som bor på hotell med WiFI; Bedre å betale litt ekstra for bedre nett... jeg fikk jo ikke blogget på turen!

Den siste dagen sto vi opp ganske tidlig for å få med oss frokosten på hotellet. Vi hadde premium frokost med all slags mulig mat og drikke til og var uuutrolig mette når vi hadde spist ferdig. Deretter sjekket vi ut, og tok oss god tid tilbake til flyplassen. Etter innsjekking, kontroll og taxfree satt vi på flyet tilbake til Norge, og den flyturen må ha vært den roligste jeg noen gang har vært på. Du vet at det ikke var turbulens når en med flyskrekk sovnet!!! på flyet. Selina var virkelig den ultimate reisebuddyen og jeg tror vi begge vil tilbake så snart vi får sjansen.

Next destination.. 03.03.2016

Nok en gang skal jeg trosse flyskrekken og komme meg ut på #nyeeventyr. Denne gangen går turen til ingen andre steder enn England, nærmere London. I 3 dager skal jeg og Iselin se byen vi har vært alt for lite i, spise god mat, faktisk se Big Ben denne gangen (forrige gang bodde jeg på Primark), og feire 18-års dagen min. Lite bra feiring eller? Jeg gleder meg ufattelig masse, og jeg tror alle de nærmeste vennene mine vet at jeg har hatt lyst til å komme meg vekk et par måneder nå. En pause fra alt som skjer hjemme passer meg underbart og med min beste venninne på slep så kan det ikke bli bedre. Vi ankommer London på morgenen på bursdagen min 13.mars og blir i et par dager. Hvis dere har noen tips til oss, tar vi gjerne de i mot. Vi bor veldig sentralt som er helt perfekt, og nærme til alt vi har planer om å se.

Flybillettene er bestilt, hotellet er booket og kofferten er pakket. (okei, kanskje ikke helt enda, men jeg er så giiiira) Det er faktisk bare 10 dager til vi reiser, noe som jeg synes er helt sykt. Oss alene på tur blir et minne for livet, og jeg lover masse bra blogging fra favorittbyen.  Jeg skal hvertfall ta masse bilder slik at jeg har noe å se tilbake på. Hotellet skal ha wifi, så jeg skal kunne blogge fra storbyen mens jeg ligger i badekaret på rommet. Åherrefred.. kan vi ikke dra allerede i morgen?

Jeg gleder meg hvertfall veldig, og jeg håper dere ser frem til å høre om turen våres når vi kommer oss dit. Jeg håper hvertfall dere får en fin torsdagskveld videre, nå bærer det på kveldsvakt nr 2 denne uken. Vi blogges allerede i morgen. ♥

Om meg

Karoline Sabrina Nilsen Stensrud

Jeg er en 18 år gammel jente fra Ski, som blogger om foto, tanker & følelser og ellers det som faller meg inn. Jeg tar bilder med Canon EOS 700D og iPhone 6s. Design av KVdesgin, header laget av meg selv. Kontakt/sponsing henvendes til karolinestensrud@hotmail.com