Karoline Sabrina

En dag på sydpolen 04.01.2016

Jeg har mange bilder på lager fra når jeg var i Bergen i ferien. Den siste dagen tilbrakte vi i Akvariet i Bergen, og jeg må si, for en opplevelse! Jeg hadde null forventninger til hva jeg kom til å se, men når jeg hørte pingvin lyder og sjøløver, da var jeg frelst. Det er alltid spennende å se ulike dyr i virkeligheten, og når man får tatt fine bilder som man kan se tilbake på senere. Så ut som dyrene ikke brydde seg om at jeg knipset i vei, de lå bare å så rart på meg. For noen herlige dyr. ♥ De hadde til og med aper, sommerfuglhage, sjøløver, tarantella, slanger og masse annet. Det var som om jeg ikke var i Bergen et par øyeblikk der, men et sted dypt inne i regnskogen.

Verdens beste kakao 29.12.2015

I dette øyeblikket har vi strandet på en cafè og sitter utslitt etter dagens utflukt. Et par timer i et akvarium med titalls barnefamilier er ikke til å spøke med, og man kjenner svimmelheten snike seg innpå. En stor kopp kakao med masse krem står framfor meg og bare venter på å bli drukket opp. I tillegg til kakaoen bestilte jeg en sjokolademuffins som visstnok har smeltet sjokolade i midten. Den perfekte kombinasjonen, vil jeg kalle det. Det er mange på cafèen og de fleste ser ut til å more seg med venninner og familie, mens de ler og forteller om julens festligheter. Musikken i rommet fyller stedet med glede og man kjenner den positive, rolige stemningen flyte gjennom senteret. I det jeg slurker i meg det første sippet av kakaoen blir øynene mine lukket. Det er en perfekt blanding mellom krem og sjokolade og jeg tenker at bedre kakao må du lete lenge etter. Jeg blar gjennom bildene jeg tok fra dagens utflukt og sier meg mer enn fornøyd med dagens blinkskudd. En slik hobby som man får slik glede av er noe jeg føler meg heldig med, og ingenting føles bedre.

På dette stedet blir vi sittende i underkant av to timer. To timer med avslapning, verdens beste kakao og bilderedigering. I litt shopping innimellom, selvfølgelig. Det er viktig å si seg ferdig, og bruke opp de siste småmyntene før avreise. Det er hvertfall det man hadde gjort om man ikke hadde vært i Norge. Utenlandske mynter må bli brukt for hjemreise ellers har de ingen nytte, men her blir ironisk nok alle småmyntene brukt, norske eller ei. Denne lille koselige cafèen er siste stopp før hjemreise og slutten på en fin tur i en av Norges fineste byer. Hvem hadde trodd man kunne forelske seg i smågater, fargene på hus og de små hagene som hører til. Det som skulle bli en slitsom gåtur ned til sentrum, endte opp med å bli en fortreffelig og spennende vandring langs Bergens gater. Det virker som kakaoen ingen ende vil ta, men til slutt blir den drukket opp, sekken blir fastspent på ryggen og bordet vi satt på blir ledig. Vi sees igjen, Bergen.

En dag utenom de vanlige 28.12.2015

Dagen i dag har gått i et sett siden vi ankom Bergen stasjon i dag tidlig. Vi har omtrent løpt rundt i alle gatene, innom alle kjøpesentrene, spist en utrolig mettende lunsj (som jeg utrolig nok fortsatt er mett av), sett utsikten på fløyen, sovet en time, fått det fineste hotellrommet for kvelden og rukket å få slappet av litt mellom slagene. Vi fikk rommet vårt tidligere enn vi forventet som kom godt med da det ikke ble mye søvn i natt. Deretter ble det ut i sentrum der vi shoppet og gud som jeg er fornøyd med innkjøpene mine! Tenker de kommet i et eget innlegg og jeg gleder meg til å vise dere.

Vi var også en tur på fløyen og det var en utrolig fin utsikt over store deler av Bergen. Det er nesten litt synd at kameraet ble liggende på hotellrommet, men jeg knipset bilder med mobilen slik at dere får et lite innblikk i hva vi har gjort i dag! :-) Bergen har virkelig imponert meg, og det har vært en flott tur hittil! Virkelig en anbefaling å dra hit på en helgetur, det er mye å gjøre og mye å se! Nå lurer jeg på hva slags planer vi har for morgendagen før vi tar toget hjem igjen til Oslo. Jeg gleder meg hvertfall!

Nå skal vi bare slappe av, lese litt (jeg har begynt på Etter deg av Jojo Moyes, elsker den så langt!), og kanskje ta en liten tur ned på hotellet senere. Vi har omtrent ikke sett hva hotellet har å by på siden vi kom, så jeg er spent hva det er å gjøre. Jeg tror det hvertfall blir en koselig kveld, som oppsummerer en fin dag i denne flotte storbyen. Jeg ønsker dere en videre fin kveld, og håper dere har det like bra som jeg har akkurat nå. Vi blogges om ikke lenge!

Arrived 28.12.2015

Hei og god morgen fra Bergen! Akkurat nå befinner vi oss på en cafè med kakao mens vi venter på at senteret skal åpne. Veldig fint å ikke stå ute og fryse, for det var ganske kaldt ute. Vi ankom i dag morges og jeg må trygt si at det ble litt for få timer på puta i natt. Det er ikke bare bare å prøve å sovne når hele toget rister, men togturen ellers gikk faktisk veldig fint! En utrolig søt sovekupè, litt mat og en gammel nintendo gjorde susen. Jeg fant den gamle Nintendoen min fra jeg var liten, og utrolig nok hadde den strøm fortsatt. Apple har noe å lære her altså!

Hadde det ikke vært for at vi ikke kan sjekke inn på hotellet før 15.00 hadde vi nok sjekket inn allerede. Men det blir sikkert noen fine morgentimer i Bergen by før det bærer på hotellrommet. Det er ingen spesielle utflukter vi har planlagt, men jeg har planer om å møte Iselin senere. Virkelig et sammentreff at vi er her i Bergen samtidig, det passer jo helt supert! :-) Hvis det er noen som har noen spesielle tips til steder det er å se eller ting å gjøre, bare legg igjen en kommentar!

Jeg håper alle får en fin start på den nye uken! Det er ikke lenge til året er over nå! :-)

Om meg

Karoline Sabrina Nilsen Stensrud

Jeg er en 18 år gammel jente fra Ski, som blogger om foto, tanker & følelser og ellers det som faller meg inn. Jeg tar bilder med Canon EOS 700D og iPhone 6s. Design av KVdesgin, header laget av meg selv. Kontakt/sponsing henvendes til karolinestensrud@hotmail.com